-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36650 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

چرا پيامبر اسلام خلافت حضرت علي ( ع ) را به صورت مكتوب بيان نكردند؟
پيامبر اسلام هيچ وقت در طول عمر شريف خودچيزي را ننوشتند و به قول قرآن ، امي و مكتب نرفته بودند و نامه هايي كه ايشان به پادشاهان و غيره مي نوشتند خط خود رسول خدا نبود،بلكه حضرت املا مي فرمودند و كاتب ايشان كه حضرت علي ( ع ) بودمي نوشتند .سپس رسول خدا نوشته را مهر مي زدند و بر فرض هم كه حضرت داراي خط مي بودند، مگر يك برگ نوشته ارزش و اعتبارش از تجمع كثير يكصدهزار نفري غديرخم بيشتر است ؟ نسبت به چنين نوشته اي ده ها شبهه و ترديد و اشكال و تهمت جعلي بودن مي توان وارد كرد كه هيچ يك در سخنراني صريح روز غدير قابل ورودنمي باشند .مخصوصاً اين كه بعد از آن سخنراني و نصب خاص حضرت به مردم دستور داد به حضرت علي ( ع ) تبريك گويند و به اوبه نحو سلام بر اميرمومنان سلام نمايند ( السلام عليك يااميرالمومنين ) مردمي كه به اين حادثه صريح و عظيم وقعي ننهند به يك برگ نوشته هم عمل نخواهند كرد واگر سوال شود چرا پيامبر درآخر عمر شريفشان فرمودند قلم و دوات بياوريد تا چيزي برايتان بنويسم تا هرگز گمراه نشويد صرف اتمام حجت با مردم وقدرت طلبان بود به همين دليل پيامبر بعد از جمله توهين آميز آن شخص ديگر اصراري بر آوردن قلم و دوات و نوشتن نفرمودند زيراكساني كه تا اين اندازه از پذيرفتن ولايت حضرت امير ( ع ) استنكاف داشتند روشن شد كه نوشته هم اثري نخواهد كرد و خواهندگفت پيامبر در طول عمر خود خط ننوشتند ( بنا بر مصالح مختلف ومتعدد ) و اين خط جعلي است و از خود ايشان نيست . علاوه اين كه مصلحت هاي عدم كتابت ايشان از بين مي رفت و اگر هم مثل گذشته املا مي كردند و حضرت علي مي نوشتند گفته مي شد اين مساله چون به نفع نويسنده است نظر خود او است و اعتباري ندارد و اگر هم به شخص ثالثي مي دادند كه بنويسد گفته مي شد كاتب هميشگي پيامبر،علي بود و كتابت از هر شخص ديگر مردود است و ...;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.